• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اخبار ویژه

پنجمین نشست “دین و چالش های روز” ویژه برنامه “چهارشنبه های اعتقادی” با موضوع “تأثیر مبانی اندیشه مدرن بر جامعه اسلامی ایران و راه کارهای برون رفت از آن” با ارائه حجت الاسلام دکتر سیدمهدی علیزاده موسوی برگزار گردید. پنجمین نشست “دین و چالش های روز” ویژه برنامه “چهارشنبه های اعتقادی” با موضوع “تأثیر مبانی اندیشه مدرن بر جامعه اسلامی ایران و راه کارهای برون رفت از آن” با ارائه حجت الاسلام دکتر سیدمهدی علیزاده موسوی برگزار می شود. چهارمین نشست “دین و چالش های روز” با موضوع “روش های طراحی و گسترش شبهات دینی در جامعه” با ارائه حجت الاسلام دکتر سیدهاشم جزی برگزار گردید. پنج شنبه های میدانی با موضوع “ایده‌ها و شکاف‌ها در پژوهش مذاهب اسلامی” توسط سرکار خانم دکتر فاطمه فاطمی برگزار گردید. چهارمین نشست “دین و چالش های روز” با موضوع “روش های طراحی و گسترش شبهات دینی در جامعه” با ارائه حجت الاسلام دکتر سیدهاشم جزی برگزار می شود. پنج شنبه های میدانی با موضوع “ایده‌ها و شکاف‌ها در پژوهش مذاهب اسلامی” توسط سرکار خانم دکتر فاطمه فاطمی برگزار می گردد. خطبه فدکیه یک مکتب اعتقادی است. سومین نشست “دین و چالش های روز” با موضوع «معنویت های نوظهور و چالش های فرهنگی و هویتی» با ارائه حجت الاسلام دکتر «محمدتقی سبحانی» برگزار شد.

9

گزارش طرح تبلیغی کلام علمدار

  • کد خبر : 2304
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
گزارش طرح تبلیغی کلام علمدار

به گزارش روابط عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه، انجمن کلام اسلامی حوزه در ایام تبلیغی اربعین حسینی ۷۰ نفر از دانش آموختگان کلام اسلامی در مقطع تحصیلی، سطح سه و چهار حوزه و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای کلام اسلامی، جهت پاسخ گویی به شبهات و مشاوره های کلامی، فقهی، تاریخی، خانواده و … در […]

به گزارش روابط عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه، انجمن کلام اسلامی حوزه در ایام تبلیغی اربعین حسینی ۷۰ نفر از دانش آموختگان کلام اسلامی در مقطع تحصیلی، سطح سه و چهار حوزه و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای کلام اسلامی، جهت پاسخ گویی به شبهات و مشاوره های کلامی، فقهی، تاریخی، خانواده و … در قالب طرح تبلیغی جهادی کلام علمدار اعزام نمود.

این طرح در تاریخ ۴شهریور ماه ۱۴۰۲ به منظور ترویج معارف و اندیشه های اسلامی، با حضور ۷۰ نفر از دانش آموختگان کلام اسلامی در مقطع تحصیلی، سطح سه و چهار حوزه و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای کلام اسلامی، جهت پاسخ گویی به شبهات و مشاوره های کلامی، فقهی، تاریخی، خانواده و … برگزار گردید.

فعالیت‌های گروه تبلیغی جهادی کلام علمدار در نجف اشرف

گروه تبلیغی کلام علمدار در بدو ورود به شهر مقدس نجف اشرف، کار خود را با برپایی موکب شهدا و زیارت نیابتی ضمن توزیع پوسترها و عکس هایی با مضامین مذهبی و فرهنگی آغاز نمود.

گروه تبلیغی جهادی کلام علمدار، با رویکرد تبلیغ چهره به چهره و برپایی موکب تبلیغی در ضمن میزهای خدمت به زائران حسینی در زمینه‌های مختلف تاریخی، فقهی و کلامی، تبلیغ حجاب و توجه به مسیر اربعین و اهداف آن مشغول به فعالیت شدند.

فعالیت‌های گروه تبلیغی جهادی کلام علمدار در کربلای معلی

گروه تبلیغی کلام علمدار، در روز چهارشنبه، ۱۶ شهریور ماه، حرکت خود را به سمت کربلای معلی آغاز نمود و در موکب تبلیغی جهادی کلام علمدار مستقر گردید.

باتوجه به محل برپایی موکب در مقابل جامعه السبطین و افزایش فعالیت‌ها در ایام منتهی به روز اربعین به دلیل بسته شدن خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و محل استقرار گروه تبلیغی کلام علمدار سیل جمعیت به سمت موکب سرازیر گردید.
در این ایام مبلغین بیشتری به گروه تبلیغی کلام علمدار پیوستند و مشغول به ارائه خدمات در قالب سخنرانی، برگزاری هیئت و حلقه‌های معرفتی با عاشقان و دلدادگان حسینی حاضر در موکب صورت پذیرفت.

همچنین با برپایی غرفه‌های برادران و خواهران در کنار شارع به زائران و عاشقان طریق الحسین ارائه خدمات صورت پذیرفت.برپایی نماز با شکوه جماعت و پاسخ به مسائل شرعی،شبهات کلامی،تاریخی و … زائران پاسخ داده شد.

مبلغین گروه جهادی کلام علمدار با برپایی حلقه‌های معرفتی و گفتگو، با مشاوره های تک نفره، کار با کودکان و نوجوانان و پذیرایی و پخش نذری به استقبال زائرین امام حسین علیه السلام رفتند.

گروه تبلیغی جهادی کلام علمدار، با بهره‌گیری از روش‌های نوین تبلیغی، توانست در راستای ترویج معارف و اندیشه‌های اسلامی خدمات ارزنده ای به زائران و شیفتگان اهل بیت علیهم السلام ارائه نماید. در موکب تبلیغی جهادی کلام علمدار، فرصتی ارزشمند برای طلاب و اساتید حوزه حاصل گردید تا با زائرانی از سراسر جهان توفیق حضور داشتند ارتباط برقرار و آموزه‌های دینی را به آنها تبادل نمایند. با توجهات خود ائمه معصومین علیهم السلام فعالیت های خوبی در این ایام توسط این گروه تبلیغی صورت گرفت که خلاصه آن به صورت زیر است:

برخی از اهم فعالیت های گروه تبلیغی کلام علمدار :

  1. برپایی نماز جماعت در موکب های مختلف؛
  2. ایراد خطبه، سخنرانی و منبر در مواکب؛
  3. برگزاری حلقات معرفتی و تبلیغ چهره به چهره؛
  4. فعالیت و ارتباط با کودکان و نوجوانان؛
  5. ارتباط و انس با مدیران، خدام و مردم عراق در مواکب به جهت انتقال نشر انقلاب اسلامی؛
  6. ارائه خدمات اجتماعی به زائرین در شهر مقدس کربلا
  7. پرسش و پاسخ های تخصصی در حوزه کلام، روانشناسی، پرده خوانی، کار با کودک، تربیتی و جهاد تبیین

در آخر خداوند متعال را شاکر و سپاسگزار هستیم که توفیق حضور برای خادمین آستان را عنایت نمود تا اعضای گروه تبلیغی جهادی کلام علمدار با انجام فعالیت‌های تبلیغی جهادی در مواکب نجف اشرف و کربلا معلا، تعهد خود را در خدمت به دین با تلاش‌های نخبگانی همراه با عشق به اهل بیت علیهم السلام و زوار حضرت سیدالشهدا علیه السلام ارائه نمایند.

گزارش طرح تبلیغی کلام علمدار توسط انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم
گزارش طرح تبلیغی کلام علمدار توسط انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم
گزارش طرح تبلیغی کلام علمدار توسط انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم
گزارش طرح تبلیغی کلام علمدار توسط انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم
گزارش طرح تبلیغی کلام علمدار
گزارش طرح تبلیغی کلام علمدار
گزارش طرح تبلیغی کلام علمدار
لینک کوتاه : https://ikq.ir/?p=2304

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ارتباط توحید عملی و حجاب و عفاف در تحقق امنیت دینی خانواده الاهیات تطبیقی بین الادیان الهیات زیارت اندیشه اسلامی ایده‌ها و شکاف‌ها در پژوهش مذاهب اسلامی ایمان ایمان و اخلاق ایمان و تربیت ایمان و سلامت روان ایمان و سیاست بازخوانی گزارش اجلاسیه صلح جهانی سئول تأثیر مبانی اندیشه مدرن بر جامعه اسلامی ایران و راه کارهای برون رفت از آن تاریخ کلام امامیه تقویت و تکمیل مبانی کلام ثبت نام دوره های آموزش انجمن کلام اسلامی حوزه جامعة الزهراء جایگاه عقل در علوم عقلی جایگاه عقل در قرآن و حدیث جایگاه عقل در مذاهب اسلامی خطبه فدکیه دین و چالش های روز روش های طراحی و گسترش شبهات دینی در جامعه زبان تخصصی و اصطلاح شناسی کلامی زیست مومنانه سلسله نشست های دین و چالش های روز شرح آیات العقاید عقل در اندیشه اسلامی قاعده دفع ضرر محتمل مبانی اخلاقی الهیات زیارت مبانی فکری و کلامی سلفیه مبانی کلامی اخلاق و معنویت مبانی کلامی الهیات زیارت مجمع عمومی مدرسه پائیزه مدل ایمن سازی ارتباط اجتماعی در امر جنسی بر اساس منابع اسلامی مشق کلام معنویت معنویت های نوظهور و چالش های فرهنگی و هویتی منهاج السنه نقد مبانی معرفت شناختی و روش شناختی الحاد مدرن همایش ملی زن، خانواده، امنیت پیام رئیس انجمن کلام حوزه چهارشنبه های اعتقادی کارگاه کرسی عملی ترویجی